Laatste nacht. - Reisverslag uit Riva del Garda, Italië van Lia Agerbeek - WaarBenJij.nu Laatste nacht. - Reisverslag uit Riva del Garda, Italië van Lia Agerbeek - WaarBenJij.nu

Laatste nacht.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lia

04 September 2009 | Italië, Riva del Garda

Ciao,

Het is alweer de laatste nacht in Riva. De koffers zijn al gepakt, morgen alleen nog de bammetjes smeren en we kunnen alles inladen. En ja je raadt het al.....het word weer passen en meten. Tja ook al is ons voedsel voorraad minder......de nieuwe aankopen zijn ook weer aardig van de partij!!! Ach we zullen morgen wel zien hoe we het er allemaal in gaan krijgen.

Maar even over onze trip van vandaag. We zijn dus in alle vroegte vertrokken naar Sirmione.Dat ligt helemaal aan de andere kant van het Gardameer, zeg maar tegen over Riva. Op de heen weg zijn we gewoon via de snelweg gegaan, net zo gemakkelijk, want die weg was voor ons al bekend van onze trip naar Gardaland.
Toen we uit Riva vertrokken was het wat bewolkt en fris (voor de begrippen hier dan) maar hoe zuidelijker we kwamen hoe zonniger en warmer het werd. Toen we in Sirmione aankwamen was het ook erg warm.
We wisten niet precies waar we moesten zijn dus dan maar gewoon naar het centrum. Tijdens het rijden kwamen we langs een parkeerplaats die vol stond met kraampjes. Wij nog voor de gein...dat is het vast....nee dat kan niet want we zijn er nog niet volgens Toos.
In het centrum aan gekomen hadden we meteen een parkeerplaatsje gevonden, en voor nop. Tja we zijn en blijven toch Hollanders.
Toen maar effe vragen waar die grote non food markt is!!! En wat denk je.....'t was dus die parkeerplaats met al die kraampjes waar we langs gereden zijn. Pfftttt.....dat was dus een kilometertje of 3 terug lopen, en dat is voor ons Agerbeekies, die lopen niet uitgevonden hebben, een hele opgave.
Maar goed, we zijn tenslotte op vakantie, tanden op elkaar en lopen.
Op de markt aangekomen hebben we natuurlijk het eea gescoord. Het waren allemaal dezelfde kraampjes....kleren, tassen, riemen...etc..
En allemaal waren het markt kooplui van chinees/vietnamees, afrikaanse afkomst.
Daarna even genoten van het uitzicht aan het Gardameer, effe de kids de beentjes laten strekken en toen weer die, voor ons honderden, kilometers terug lopen. Onderweg zagen we een bordje van de MacDrive (ping...meteen zijn we weer bij onze positieven) ... en ja na al dat Italiaans wil je ook weer eens wat anders.
De Mac zat net op een andere route dan van de heenreis maar dat maakte het wel weer leuk. We zijn nu via de andere kant van het Gardameer terug gereden. De plaatsjes die we zijn tegen gekomen waren wat chiquer en luxer. Wij hebben dus in een dag om het hele Gardameer heen gereden.

Terug in Riva hebben we de boodschappen gedaan voor de terug reis en dat meteen gedropt in het appartement. Daarna terug naar het centrum van Riva, nog even wat souveniertjes kopen. Daarna zijn we naar Torbole gereden om daar een happie te eten.
Erg lekker maar weer veel te veel.... We begonnen allebei met een voorafje, ham met meloen. Nou het was een halve meloen en een kilo ham....Paul had daarna een Pizza, die had wel een doorsnee van een meter. Ik had een simpele spaghetti met knoflook en pepertjes besteld met een lekkere salade met zee vruchten. Van die kom met salade had ik wel heel veel maagjes kunnen vullen, en dan heb ik het nog niet over de berg spaghetti.
Maar goed...voor de kids had ik een macaroni met tomatensaus besteld, samen 1 portie!!
Goed gedaan Lia dacht ik nog, kreeg van de ober nog een extra bordje...en wat denk je....komt er een bord macaroni aan, zelfs ik zou het niet op kunnen.
Dus toen wij aan ons voorgerecht begonnen zaten de kids lekker aan de macaroni. Smullen maar... Daarna het hoofdgerecht dus...Paul en ik begonnen net aan onze maaltijd toen de ober weer met een bord aankwam, deze keer met friet en een schnitzel.
Wat blijkt.....ik had een kindermenu besteld....en dit was het hoofdgerecht..... Mmmmm...wat denken ze in Italie....dat kinderen zoveel eten....echt niet te geloven. Jay en Lara vonden het natuurlijk geweldig een groot bord vol frietjes voor hun alleen...maar na een paar frietjes hadden ze het wel gehad.
Ach we hebben weer met z'n vieren lekker gegeten en dat was een leuke afsluiter van onze week hier in Riva.
Tenminste dat dachten we.......
Na het eten van een gelato (natuurlijk) en een frappe liepen we terug naar de auto. Hop de kids er in en terug naar Riva....kaboem......Paul had een lantaarnpaal over het hoofd gezien....een mega deuk in de deur. Vloeken, mopperen....effe uit razen....en de hele weg Lara horen zeggen...papa is chagrijnig. Oeps!!

Dus als we thuis zijn maar meteen de verzekering bellen en de auto wegbrengen.
Balen dus!!

Morgen dus terug naar huis, nog eerst even langs het centrum van Riva...de allerlaatste souveniertjes kopen, pinnen voor de terugreis en dan gaan we toch echt terug.

Als we terug zijn schrijf ik nog een verslagje over hoe de reis is verlopen en kan dan wat fotootjes plaatsen zodat je toch alvast een kleine impressie hebt over wat we allemaal hebben gedaan en gezien.

Ciao belle Italia, tot volgend jaar!!

Arrivederci!!

Lia

• 05 September 2009 - 07:40

Anita:

ik wens jullie een goede reis terug.groetjes anita

• 05 September 2009 - 08:58

Opa En Oma Agerbeek:

Zo te horen hebben jullie een fijne tijd gehad. Ook wij zijn klaar helemaal vol geladen om vannacht te vertrekken. Als ik een PC hoofdstraat tank met deuk zie rijden zullen we Zwaaien. Goede reis en liefs xxx