Bardolino - Reisverslag uit Riva del Garda, Italië van Lia Agerbeek - WaarBenJij.nu Bardolino - Reisverslag uit Riva del Garda, Italië van Lia Agerbeek - WaarBenJij.nu

Bardolino

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lia

11 Augustus 2011 | Italië, Riva del Garda

Zo...en weer is er een dagje voorbij!! Vandaag zijn we naar Bardolino geweest. Daar is op donderdag altijd een hele grote markt. Dat wisten we nog van vorig jaar. Het was wel weer erg warm en zonnig (sorry thuisblijvers) dus eigenlijk geen weer om te shoppen. Maar goed met een flesje water in de hand, op je dooie gemak lopen dan komt dat ook wel goed. Eerst de kids zoet houden...haha....bij een speelgoedkraampje mochten ze wat uitzoeken. Jay wilde graag een bootje voor in het zwembad en Lara.....ach ja....tis een never ending story.....die kon maar niet kiezen welke van de knuffels nou het aller liefste was. Een hondje die op Max lijkt...nee...dan maar die met lange oren....oh nee...doe toch maar dat poesje...of toch maar Max!!!!Uiteindelijk werd het een hond die op een poes lijkt en van Lara meteen de naam Max kreeg.
Daarna waren Paul en ik aan de beurt..haha...vorig jaar hadden wij daar onze zonnebrillen gekocht en we waren benieuwd of ze nu nieuwe modellen hadden!! En jawel hoor.....weer hele mooie, tien minuten later waren Paul en ik weer ieder een zonnebril rijker. Verder slenteren over de drukke markt, waar je zoveel hollanders ziet maar vooral hoort dat je je effe op de Albert Kuip markt waant ipv op de markt in Bardolino. Nog wat souveniertjes gekocht en toen was het weer lunchtijd.

Ergens op een terrasje van een leuk klein restaurantje zijn we neer geploft. Jay heeft zich deze vakantie ontpopt tot een echte pizza eter, hij bestelde dus een pizza net als Paul, en ik heb samen met Lara een bord spaghetti aglio olio (knoflook en een pepertje in olie). Lara is daar helemaal gek op!!!
Toen nog een ijsje, want tja....die hadden we bij deze gelateria nog niet getest.

Weer terug in Riva hebben we nog effe gezwommen. Van Paul mag ik niet meer in de zon, moriaantje is er niks bij!!

Wat we morgen gaan doen weet ik nog niet, waarschijnlijk gaan we weer met de boot naar Malcesine. Even terug voor die gave tas die steeds naar me roept!!!

Zaterdag blijven we in Riva, beetje zwemmen en s'-avonds naar het centrum een happie eten en wachten op het vuurwerk.

Ciao!

• 13 Augustus 2011 - 20:03

Annekerijken:

Hallo Agerbeekjes,
    So te lees het julle dit weer uitermate goed in Italië.
    Gister is ons terug gekom uit Suid-Afrika.
    Ons het 'n heerlike reis gehad met baie opwindende ondervindings.
    Saans was dit baie koue, tot die vriespunt toe. Die restaurante was daar nie altyd daarop ingestel, dus eet met baadjies aan, musse en handskoene aan. Oor dag loop die temperatuur op tot 25 - 28 grade.
    Baie opwindende dinge meegemaak en baie wilde diere in die vrye natuur gesien. Ook rondom ons jeep die jag van 3 wilde honde op 'n everzwijn biggetje. Maar waar 3 veg om 'n been gaan drie leeus daar mee heen.Spectaculair hoor.
    Selfs met 'n rubber bootje op haaienjacht gewees.
    Jammer genoeg het iemand 'n klein griepvirusje saamgebring vanuit Nederland. Verskillende mense is dus 'n aantal dae siek was. Oom en daarna ek ook. Gelukkig het ons albei 'n antibiotika meegekregen van die arts.Oom is daar vinnig vanaf gekom. Ek sukkel nou nog steeds.
    Maar ons geniet het. Die groep was heel erg leuk en erg zorgzaam vir ons twee. Ons was die twee oudste van die groep.
    Vandag is ons postbak overgestroomd met versoeke om vriende te word op Facebook. Driekwart van die groep was onder die 35, maar so knus en pret na ons toe. Hardverwarmend.

Suid-Afrika loop nog agter met internet moontlikhede. In 2 hotelle het hulle 'n rekenaar, maar toe was ek siek, dus geen fut.
    Oom is besig met die foto's te rangskik en ek ruim die was op.
    Miskien kan ek in die komende dae wat foto's deur stuur.
    Ons hoop dat julle volgende week weer goed weer het. Hier is dit nie veel soeps.
    veel liefs van ons