Sriracha Tiger zoo - Reisverslag uit Jomtien, Thailand van Lia Agerbeek - WaarBenJij.nu Sriracha Tiger zoo - Reisverslag uit Jomtien, Thailand van Lia Agerbeek - WaarBenJij.nu

Sriracha Tiger zoo

Door: Lia

Blijf op de hoogte en volg Lia

06 Augustus 2016 | Thailand, Jomtien

Vandaag moesten we vroeg uit de veren.
Onze taxi zou ons om 08.00 ophalen om ons naar Sriracha Tiger zoo te brengen.
Dat is een ritje van ongeveer drie kwartier.
De hele rit er naar toe was Lara al in alle staten want ze zou misschien met een tijgertje kunnen knuffelen. We probeerden haar wat te temmen zodat de teleurstelling niet al te groot zou zijn, als dat knuffelen niet kon.
Onderweg moest de taxi chauffeur tanken, you wait outside, is for safety!
Oh okay.....wij dus buiten wachten terwijl hij aan het tanken was.

Bij Sriracha Tiger zoo aangekomen wilden we afrekenen. Ja, met GRAB weet je wat je moet betalen dus ze kunnen je niet foppen. Maar meneer de taxi chauffeur begon ineens te roepen...no no....is 450 bath per person. Yeah right....zei Paul. Hup de app erbij en Paul riep... Look here is price!!
Man lachen no no....ticket is 450, en hij wees ons een voor een aan.
Nou breekt mn klomp, daar gaan we dan......net een stukje gelezen hoe je moet voorkomen dat je niet gescamd word en hop...zijn we de pineut.
No no....Tiger zoo is 450 zegt ie, I get ticket for you I get discount!!
Oohhh.........nou snappen wij het.
Onze beste man ging voor ons de entree kaartjes halen. Daarna hem betaald (de juiste prijs) en het park in.
Een van de eerste dingen die ze zien is Photo with Tigercub!
MAMAAAAAAAAAAAAA........PAPAAAAAAAAAAA........hier maken ze foto's met baby tijgertjes!! Mogen wij dat PLEAAASSSEEEEE!!!
Ach ja een foto kost maar 200 bath, dat is iets meer dan 5 euro! De efteling foto's zijn duurder en je staat er meestal maar half op, en wanneer krijgen ze deze kans weer.
Lara en Jay gingen dus op de foto. Lara kreeg een flesje melk en het welpje werd op schoot gelegd. Te leuk!!!
Fotootjes gemaakt en vlug ophalen. Tja het was een leuke foto geworden en toen werd ik toch een beetje jaloers. Ik dacht... ook ik krijg deze kans niet snel meer. Dus ik ben natuurlijk ook op de foto geweest.
Ben ik thuis allergisch voor alle huis tuin en keuken katten en moet ik gewoon niks van die beesten hebben, hier werd ik opslag verliefd!!
Ik keek Paul aan en die zei alleen maar NEE!! (hahahahaha)

Verder hebben we die dag de tijgershow, krokodillenshow en olifanten show gezien.
Heel erg leuk, dieren zagen er goed uit en niet gedrogeerd!

Maar het meest hilarische was toch de pig race!!
Een stuk of zes varkens die kei hard rennen zodra het hek omhoog gaat.
Hahahaha....ik zag allemaal sateetjes voorbij rennen.

Tegen 14.00 wilden we weer naar huis, we hadden alles gezien en het werd weer te heet. Dus Paul startte zijn GRAB app op.
Mm.....we moeten twee uur wachten zegt ie, dan pas kan de taxi hier zijn. Dat was minder.
Weet je wat zei Paul we lopen gewoon richting de uitgang en misschien staat daar wel een taxi en anders lopen we terug en wachten we gewoon twee uur lopen we nog wat rond eten we nog wat ijsjes.Maar nog voor dat we buiten de poort waren zag Paul onze taxi chauffeur (deze man had ons gisteren van Pattaya naar "huis" gebracht en vroeg toen of we vandaag dus plannen hadden en of we een taxi nodig hadden en zo ja of hij ons dan mocht halen.)staan. De goede man is gewoon blijven wachten!! Fijn konden we toch meteen gaan.

Daarna hebben we nog lekker gezwommen en bij mijn schoonouders gegeten.

's-avonds zijn Paul en ik nog effe boodschappen gaan doen (met de taxi...lekker decadent...haha) bij een super grote supermarkt.

Allemaal lekkere dingen gehaald en oh......ze hadden hier pandan brood!!
OMG!!! Nog lekkerder dan sponscake!!!

Morgen houden we een relax dagje!!

Sa wa dii kha