Weer thuis! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Lia Agerbeek - WaarBenJij.nu Weer thuis! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Lia Agerbeek - WaarBenJij.nu

Weer thuis!

Door: Lia

Blijf op de hoogte en volg Lia

21 Augustus 2016 | Nederland, Tilburg

Zo!!! Hier dan eindelijk het laatste verslag van onze onvergetelijke reis naar Thailand!

Afgelopen dinsdag hadden we de kids beloofd om nog een keer met ze te gaan zwemmen dus na een ochtend luieren en een beetje inpakken zijn we 's-middags lekker gaan zwemmen en chillen.
's-avonds zijn we terug naar het centrum van Pattaya geweest. Lekker eten en shoppen natuurlijk. Ik wilde toch een dare devil zijn en iets te eten pakken bij een van de vele kraampjes aan de kant van de weg. Tja en dan maar hopen dat je er niet ziek van word.
Een heerlijk sateetje is het geworden, het smaakte heerlijk!!
De laatste souvenirs gekocht, de laatste pokemons gevangen en toen was het toch tijd om terug naar het appartement te gaan.
Nog even een laatste stop bij Foodland (hele grote supermarkt) en dan toch echt terug.
De laatste aankopen weer ingepakt en daarna chillen.
Woensdagochtend had ik mijn laatste oil massage. Kan ik relax het vliegtuig in. (pfft...dat mis ik nu al en mijn rug ook!!)
's-middags voor de laatste keer lunchen bij Tesco Lotus en toch nog wat souvernirs.
Onze vaste taxi chauffeur bracht ons weer terug naar het appartement.
Ook van hem werd afscheid genomen en mochten we ooit terug komen dan hebben wij zijn nummer!!
De kinderen hebben nog gezwommen en Paul en ik hebben alles ingepakt en opgeruimd. Wat we heel raar vonden was dat we met twee koffers heen gingen en met drie koffers terug???
's-avonds hebben we bij mijn schoonouders gegeten en om half acht stond Kun Pop klaar om ons naar Suvarnabhumi airport te brengen. Toch weer een rit van ongeveer twee uur.
Daar aan gekomen wilden we inchecken maar we waren te vroeg. En wat een drukte!! Niet normaal!!
Paul wilde een koffer, die niet betrouwbaar afsloot, laten sealen.
Er stond een hele rij en haast hadden ze niet. Ik bleef met Jay achter met de koffers bij de incheckbalie en daar werd het ondertussen drukker en drukker.
Toen Paul eindelijk terugkwam zijn we maar in de rij gaan staan. Ook was er een rij voor mensen die via internet al ingecheckt hebben. Paul zei ga daar maar staan want wij hebben al plaatsen, die zijn hier tijdens het boeken al vast gelegd.
Wij waren als tweede in de rij dus snel aan de beurt. No no...zei ze only online check in...did you online check in?? Ik zei toen nee maar we hebben al plaatsen. Ze snapte me niet dus haalde ze een ander vrouwtje erbij die wat beter engels sprak. Ik dus weer ja...we hebben al vaste plaatsen. Hahaha...ik snapte ook wel dat we online hadden moeten inchecken maar ja beetje brutaal zijn wil ook wel eens helpen. Vrouwtje nummer twee wilde weer uitleggen dat we niet in de goede rij stonden en dat we in de lange rij moesten aansluiten, zei mevrouwtje 1 dat het goed was laat maar....hahahaha.....en hop we waren ingecheckt!!
Toen kwam het!!! Naar de douane.....OMG!!! Wat was het er druk, zeg maar heel druk.....er stonden heel veel mensen, mannen in lange gewaden, vrouwen in boerka's!! Ik zei tegen Paul moeten die allemaal weg? Maar ze staan allemaal stil!! Wat blijkt nou, die stonden gewoon mensen uit te zwaaien??!!! Bij ons mag je niet eens voorbij de incheck balie komen als je iemand uitzwaait. En hier stonden echt minstens honderd mensen anderen uit te zwaaien. Abnormaal!!!
Dan maar heel brutaal iedereen opzij duwen en langzaam kwamen we bij de eerste controle aan. Koffers door de scan, schoenen uit...etc....
Niks bijzonders. Daarna weer in de rij bij de douane. Fotootje maken zodat ze weten dat je weer het land uit bent.
En toen was het wachten totdat het vliegtuig zou gaan.
Nog een laatste versnapering van de burger king op en toen opzoek naar onze gate.
Na een kleine vertraging van een half uur konden we eindelijk boarden. gelukkig maar want Jay en Lara lagen al te slapen. het was inmiddels al 02.00 's-nachts.
We zaten goed en wel op onze plaatsen en de kinderen vielen alweer in slaap. Ze hadden niets van de start meegekregen.
Ook wij waren gebroken en wilde gaan slapen.
Begon er een kindje te huilen, te krijsen.....oh shippies...dat word niet slapen!!
Komen zo ook weer met eten langs...ahhhh....ik wil slapen!!!
Ik heb maar vlug mijn koptelefoon opgezet, i-pod aan, oogkleppen op en Zzzzzzzzzzzzzzzz............
Toen we wakker werden waren we al op de helft, zo dat schiet op.
De verdere vlucht verliep rustig, filmpje gekeken, boekje gelezen.

Op Schiphol aangekomen naar de douane. Bij European pasport stond een mega rij en een vrouwtje van de beveiliging stuurde ons naar de andere rij voor all pasports. Tja we doen maar wat ze zegt....deze rij was wel korter maar was wel langzamer. Inwendig mopperden we natuurlijk maar ja tis niet anders. Komt dat zelfde vrouwtje weer naar ons toe. European pasport? Wij in het nederlands...uh..ja!! Oh okay kom dan maar en we mochten zo voor bij de andere rij!! Ja zegt ze in goed plat amsterdams. Ik moest jullie daarstraks van de trap afhalen want dat is gevaarlijk en jullie mopperden niet (hahaha inwendig wel) dus nu mogen jullie voor.
Wij blij, kids blij!!
De douanier die Jay z'n paspoort controleerde vroeg em waar ie was geweest. Thailand zei Jay. En vond je het leuk, vroeg ze. Ja hoor, alleen mijn konijn is nu dood!! Ah...zei ze...en ze bleef effe met Jay kletsen. Dat vond ik toch wel lief, als je zag wat voor rij er achter ons stond!!
Toen de koffers nog, maar die waren er vrij snel.
Hop naar de uitgang, mevrouw...hebt u iets aan te geven? Nee hoor daarom wilde ik hierlangs. Waar komt u vandaan. Thailand zei ik. Oh....mogen wij jullie bagage scannen?
Uhhh.......(vier paar gympen, 40 pakjes bamie soep, durian snoepjes.....etc....) ja hoor dat mag.
Gelukkig niks aan de hand!!!
En eindelijk waren we er dan.....en stonden de Tanamal's op ons te wachten.
Eerst lunchen!! Dat was bij het afrekenen wel even schrikken, die bedragen waren we niet meer gewend!!

Thuis aangekomen eerst meteen alles uitpakken, eerste wasjes draaien en aan de poets. Avond eten besteld en op tijd naar bed.
Wij hadden Jay beloofd om opzoek te gaan naar een nieuw konijntje voor hem.

Vrijdags boodschappen gedaan en de eerste souvenirs uitgedeeld.
's-avonds weer thuis zelf frietjes gebakken.
En wat denk je......na twee en een halve week thais eten niks aan de hand, hier gewoon een voedselvergiftiging op gelopen. Koorts, buikpijn, misselijk. Lekker dan, waarschijnlijk was de goulash niet goed!! Welkom thuis Lia!!!!

Nu nog een weekje thuis, de kinderen hebben kinder vakantie werk, en kunnen wij dus chillen en/of klusjes doen.

Wij zijn weer blij om thuis te zijn!!!

Tot de volgende keer!!

Houdoe!!