Tarragona - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Lia Agerbeek - WaarBenJij.nu Tarragona - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Lia Agerbeek - WaarBenJij.nu

Tarragona

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lia

15 Juli 2012 | Spanje, Madrid

Hola,
Vandaag zijn we wat sloom begonnen….. Eerst lekker uit geslapen en op ons gemakje ontbeten!!! Het was vanochtend bewolkt en het voelde wat frisjes aan!!! Dus geen echt strand weer, we zijn natuurlijk al behoorlijk verwend wat tempratuur betreft, dus 25 graden, bewolkt en een fris windje was voor ons erg koud!!! Haha
Beetje gechat met Leef over wat we nu zouden gaan doen. Het werd Tarragona, een plaatsje 27 km van ons vandaan. Het plaatsje word vergeleken met Barcelona maar dan in het klein. Een soort madurodam Barcelona..hahahaha….
Geer had gehoord dat ze daar een hop on hop treintje hadden, wel leuk om te doen. In Tarragona aangekomen eerst een parkeer plekje gezocht. We reden een garage binnen en een vrouwke zei tegen Geer, okay in het spaans dus misschien hebben we haar verkeerd begrepen, achteraan kan je parkeren. Maar overal zagen we een bordje met reservar erop. Tja volgens mij betekend dat gereserveerd. Maar ja ze wees ons hier naar toe. Met pijn en moeite kregen we de auto in een plaatsje gepropt, komt dat vrouwke aangerend….nono….reservar!!! Ja muts dat zagen we ook wel!!! Ze wees ons waar we wel mochten staan!!!
Weer bovengronds gingen we opzoek naar het treintje!!! Heel snel zagen we hem staan, laten we dat maar meteen doen, want tja shoppen kon niet, alles was dicht!!! Vandaar dat het zo slecht gaat hier in Spanje, allemaal toeristen die willen shoppen, gooien ze de tent dicht!!!! Maar goed bij het treintje aangekomen zagen we niemand er in zitten, ook geen chauffeur. Zagen we een bord met de trein tijden…haha….om vier uur pas!!! Stomme siesta!!!! Komt ook niet altijd uit!!!!
Dan maar eerst….eten!!!! Jay en Lara hadden honger. Ergens op de Rambla Nova, bij Regine, hebben we lekker tapas besteld!!! We zaten per 4en aan een rond tafeltje!!! Nadat we besteld hadden kwam de ober terug en plaatste nog zo’n tafeltje. Hij zag ons een beetje raar kijken en zei toen: Yeah you order a lot of food!!! Hahaha……hoezo racus!!! Nou de tapas waren lekker!! En toen bleek het al half vier te zijn!!! Moesten we nog haasten om op tijd bij het treintje te zijn!!
Ongeveer 40 minuten duurde de tour. We zaken een nieuw stuk van Tarragona en daarna het oude gedeelte met de oude romeinse muur, de kathedraal en amfitheater. Allemaal heel mooi om te zien. Na de tour hebben we een ijsje gegeten en zijn toen terug gegaan naar de camping. (krijg het al makkelijker uit mijn strot!!( Hahaha) Effe snel boodschappen doen voor de bbq!! Paul is nog met de kids gaan zwemmen en daarna hebben we lekker met z’n allen gegeten.
Morgen word het voor mij weer heel vroeg dag. Ik ga met de Charlestonnekes naar de markt in of Reus of Salou!!! Paul blijft met de kids “thuis” en gaat zwemmen. En als het morgen weer heet is gaan we ’s-Middags naar het strand!!
Het enige minpuntje zijn toch wel de muggen!!! Mijn benen zijn zo opgezwollen van de muggen bulten dat het gewoon pijn doet!!!! Maar ja….dat is toch wel het enige!!!
Buenas noches

• 16 Juli 2012 - 07:39

Pa Tanamal.:

Leuk verslag weer liet.Heb jij al een smeermiddel voor die muggen bulten?Niet zo maar bla bla laten hoor.Zag er weer lekker uit het eten en gezellig jullie daar.
    Okay dan,groetjes daar allemaal en een hug voor Lara&Jay.Groetjes ook van Feibe.xxxjes..doeiiiiiiiiiiiiiiiiiii...!!!!

• 16 Juli 2012 - 09:16

Willemijn:

Geniet weer van de verslagen, lijkt of ik zelf op vakantie ben. Die muggen die kennen wij uit thailand, dat wordt de hele dag smeren, zou ik iedereen aanraden. hier is het nog steeds regen, regen regen.