De markt in Reus en Salou. - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Lia Agerbeek - WaarBenJij.nu De markt in Reus en Salou. - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Lia Agerbeek - WaarBenJij.nu

De markt in Reus en Salou.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lia

16 Juli 2012 | Spanje, Madrid

Hola,
Vanochtend heel vroeg ging ik al op pad met de Charlestonnekes. Paul en de kids lagen nog te slapen. Wij gingen naar de markt in Reus, een plaatsje iets verder dan Salou. Het werd weer spannend want niemand op de camping kon ons vertellen waar de markt nou precies lag. Maar goed dank zij Paul z’n appje op z’n i-pad wist ikl dat ik om de mercado moest vragen, ipv mijn eigen mooie verzonnen markos!!! Hahaa We waren zo in Reus en de zoektocht kon beginnen. We gaven het deze keer sneller op en vroegen al snel de weg aan een vrouwke!!! Nou dat werd niks, zelfs niet met ons pas geleerde woord mercado!!! Dan maar weer verder op eigen houtje. We kwamen een apotheek tegen en ik moest iets hebben tegen de enorme jeuk die ik had door die achterlijke muggen!! Meteen maar de weg vragen!! Eerst maar de anti jeuk en muggenspul!! Daar waren we zo uit!!! Maar ja toen moest ze ons duidelijk maken welke zalf voor tegen de jeuk was en welke zalf tegen het prikken???? Ach ja, we zien wel, smeren gewoon alles tegelijk erop!!! En toen de weg vragen naar de mercado……sisisi….aqui….aqui….. Ze liep met ons naar buiten en wees de straat uit……aqui aqui….. En zowaar ze had gelijk. Eindelijk iemand die ons begreep!!! Vlug de auto parkeren en shoppen!!! Het was een echt spaans marktje er waren niet zoveel toeristen!!! We hebben allemaal het eea gescoord!!! Daar hebben wij geen problemen mee ook al kennen we de taal niet!! Hahaha….. Ik zag een hele leuke tas en vroeg wat die koste…..nou dat viel mee en ik wilde net zeggen dat ik de taas wilde kopen stond Geer achter me. Die probeerde af te dingen, zo grappig……ik was wel effe bang dat ik mijn tas niet meer kon kopen….hahaha…. Celine, Leef en Jill waren al weg gelopen….. Eigenlijk stom dat wij dat zo voor schut vinden terwijl er eigenlijk hele volk stammen af dingen!!! Maar goed, hij kreeg het niet voor mekaar. Daar gaat mijn tas……toen zag ik een vlekje, zo’n sticker vlekje!! Hoppa Geer er weer boven op. Als je het biet schoon krijgt dan korting….de man begon bedrijvig te poetsen…. Nu maar hopen dat de kleur echt is anders moet je de tas niet kopen…… Okay Geer!!!! Whoaahaaaaa…gelukkig het kwam goed, vlekje weg, tas nog steeds rose, de volle mep betaald en een hele happy Lia!!! Hahahahaha Aan het einde van de markt kwamen we bij een kraampje met allemaal beesten, vissen, schildpadden, konijnen, eekhoorns, vogels en zooooo lief twee kleine hangbuikzwijntjes!!!! Celine, Jill en ik waren meteen verkocht!!! Jaaahaaaaa….die wil ik zei Celine!!! Ja ik ook, riep ik er achter aan!!!! Die wil ik al zo lang………… Maar ja….om dat beest 1600 km in de auto te laten zitten…….. Dan maar een fotootje!!!! Zo dat was de markt van Reus, daarna gingen we nog effe naar de markt in Salou!!! Het leek wel of ik op de markt op het koningsplein liep. Over al zag en hoorde je de hollanders!!!! We hadden het snel gezien daar, het was ook al weer veel warmer geworden dan het ’s-Ochtend was. Dus hop vlug terug naar Torre del Sol. Effe wat lekkers gehaald voor de lunch en gauw naar Paul en de kids. Jay en ik hielden daarna weer een siesta. Paul ging druk aan de gang met z’n i-pad en Lara ging op pad met d’r stepje!!! Daarna hebben we nog effe gezwommen . Voor de verandering heb ik zelf gekookt, zoete hete kip met rijst!!! Toch ook weer lekker!!! En Jay had zin in bamisoep!!! Na het eten nog even snel een ijsje gehaald, de boel aan kant, kids douchen en naar bed. Nu is het weer Paul en Lia tijd!!!! Morgen wil we naar het strand en ’s-Avonds willen we weer in Camrils gaan eten. Oh oh oh….wat hebben we het toch slecht!!!!
Adios!!!

  • 17 Juli 2012 - 06:33

    Pa Tanamal.:

    Hallo Liet,jij ben dus de enige van ons die nou in Salau is geweest.Vroeger zouden wij ook met Lis naar Salau gaan.Daar konden wij een apparttement huren van een vriend van die spaanse vriend van Papa die toen ook bij de Volt heeft gewerkt.Zijn naam:, Perez.Weet je dat nog?Gaat het al wat beter met die muggen
    bulten?Alles goed met jullie daar?
    Okay Liet,groetjes daar en een hug voor Lara&Jay.xxxjes..doeiiiiiiiiiiiiiiii.

  • 17 Juli 2012 - 06:54

    Harke:

    Een Reusachtige markt! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Het was aan de Costa Dorada

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2012

Weer thuis!!!

20 Juli 2012

Salou!

18 Juli 2012

Cambrils part two!!

17 Juli 2012

Dagje aan de Costa!!

16 Juli 2012

De markt in Reus en Salou.
Lia

Actief sinds 12 Juli 2008
Verslag gelezen: 9771
Totaal aantal bezoekers 52104

Voorgaande reizen:

30 Juli 2016 - 18 Augustus 2016

Thailand here we come!

03 Mei 2013 - 11 Mei 2013

Op zoek naar de zon!

08 Juli 2012 - 22 Juli 2012

Het was aan de Costa Dorada

06 Augustus 2011 - 20 Augustus 2011

Back 2 Riva!

01 Mei 2011 - 06 Mei 2011

Start spreading the news!!! New York here we come!

28 Augustus 2009 - 05 September 2009

Terug naar Riva del Garda

29 Augustus 2008 - 07 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: