De bazaar van Icmeler. - Reisverslag uit İçmeler, Turkije van Lia Agerbeek - WaarBenJij.nu De bazaar van Icmeler. - Reisverslag uit İçmeler, Turkije van Lia Agerbeek - WaarBenJij.nu

De bazaar van Icmeler.

Door: Lia

Blijf op de hoogte en volg Lia

08 Mei 2013 | Turkije, İçmeler

Vanochtend ben ik in mijn eentje naar de bazaar van Icmeler geweest. De kinderen wilden niet mee en bleven dus met Paul bij het zwembad. Het was van ons hotel af een kleine 20 minuten lopen, dus zo heb ik ook meteen mijn work out voor de dag gehad! De markt was groter dan die van Marmaris dus nog meer te zien. Ik was er wel een beetje huiverig voor, want ik alleen over zo’n markt…..een betere prooi is er niet voor al die lui die iets proberen te verkopen. Gelukkig viel het mee. Ik kon rustig rond kijken zonder dat er een man op me af vloog met….good price……no scam……goedkoper dan Aldi!!!! Ze klampten zich vast aan gezinnen, en zeker die met jonge kinderen. Wel waren er veel , vooral oudere vrouwen, die naast zo’n kraampje zaten en dan riepen…hello….hello…please….shake hand shake hand…..No thank you!!!! Waarom wil ze in vredesnaam mijn hand schudden….ben toch niet koningin Maxima!!!!
Ik was nog opzoek naar iets om mijn outfit compleet te maken voor de Toppers!!! En nu zag ik van die sjaal achtige dingen hangen met belletjes en muntjes er aan….Jaaahaaa…die wil ik dus, past precies bij mijn harem broek. Het hing aan een hanger met een briefje er aan…..Topper 1001 stond er op. Het kwartje, in dit geval Lira, viel niet meteen…..en ineens…….ik heb het!!!!! Deze vrouw heeft het natuurlijk gehoord van slimme familie leden uit Nederland en dacht…haha…al die zotte Hollanders die hier nu rondlopen, er zullen er zeker een hoop tussen zitten die naar de Toppers gaan!!! En ja hoor….daar is Lia!!!!!
Sjaaltje gekocht!!! Wat me toen weer opviel bij het betalen is dat ze mijn geld op de grond gooide en er ook nog eens over de grond mee wreef…ik zag dat gisteren op de markt in Marmaris ook al. Ze zag me natuurlijk vreemd kijken en legde me uit waarom ze dat deden. First money…..it brings good luck!!! Ohhhhh………ik vond het al zo’n vreemde manier om te kijken of het valse Lira’s waren!!
Na twee uren ronddolen en wat souvenirs rijker ben ik terug gelopen naar het hotel. Ook kwam onze reisleidster (Nicole de Loos…..waar ken ik die naam toch van?????) voor eventuele vragen of excursies. Nu wilde ik en de kinderen wel met dolfijnen zwemmen. Maar 90 tot 100 euro pp voor 15 minuten…….we gaan wel weer naar dolfinarium!!!
De rest van de dag een beetje rond het zwembad gehangen. Het was niet zo zonnig, wel warm.
Na het eten weer een rondje Icmeler gedaan en nog wat souvenirs gekocht.
Nog twee dagen relaxen en dan vliegen we weer naar huis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lia

Actief sinds 12 Juli 2008
Verslag gelezen: 1722
Totaal aantal bezoekers 52400

Voorgaande reizen:

30 Juli 2016 - 18 Augustus 2016

Thailand here we come!

03 Mei 2013 - 11 Mei 2013

Op zoek naar de zon!

08 Juli 2012 - 22 Juli 2012

Het was aan de Costa Dorada

06 Augustus 2011 - 20 Augustus 2011

Back 2 Riva!

01 Mei 2011 - 06 Mei 2011

Start spreading the news!!! New York here we come!

28 Augustus 2009 - 05 September 2009

Terug naar Riva del Garda

29 Augustus 2008 - 07 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: