Super Weekend!! - Reisverslag uit Riva del Garda, Italië van Lia Agerbeek - WaarBenJij.nu Super Weekend!! - Reisverslag uit Riva del Garda, Italië van Lia Agerbeek - WaarBenJij.nu

Super Weekend!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lia

15 Augustus 2011 | Italië, Riva del Garda

Gisteren lag het internet eruit vandaar dat ik nu pas het verslag van het weekend kan plaatsen.

Het weekend zit er op.....nog een weekje Italie....gelukkig.

Gisteren hebben we het rustig aan gedaan. Lekker uit geslapen en daarna de hele middag aan het zwembad gehangen. Beetje zwemmen, beetje zonnen.....beetje slapen!! 's-Avonds zijn we gaan eten in het centrum, want om 00.00 uur begon het vuurwerk. Het was wel lastig om onze kleuters bezig te houden. We vonden een restaurantje waar het nog niet zo druk was, wij dus zitten...komt er een serveerster naar ons toe...beetje stugjes en begon in het italiaans te ratelen. We riepen toen maar meteen in het engels dat we haar niet verstonden, en toen kwam er in gebrekkig engels/duits uit dat ze pas over een half uur open waren. aha....vandaar dat het er nog niet druk was. Maar goed wij toch zitten en we kregen wel al de kaart. Jay wilde een pizza (wat anders..haha), Paul een biefstukje, ik had zin in een spaghetti frutti de mare en ons Lara wilde haar eigen bord spaghetti aglio olio. Dit stond alleen niet op de kaart. Tja dan toch maar naar een ander restaurant, want ze verheugde zich al op haar pittige "bami". Ik naar de serveerster om ons netjes af te melden en waarom we weg gingen (vond ik wel zo netjes).....oh...nono....spaghetti aglio olio no problem....10 minuts it's ready!!!! Nono...no problem. Het vrouwke kwam los en was niet stug meer. Vooral toen ze begreep dat Lara de pittige spaghetti wilde...Ze vonden het geweldig!! Ik dacht nog wat overdreven, er zullen toch meer kids dit eten. Maar toen het eten kwam en ik een hapje nam om te proeven snapte ik het meteen!!! Het was wel heel erg pittig!! Pittiger dan bij de vorige restaurantjes. Maar Lara at het met smaak op. Met wat hapjes brood en wat slokjes cola tussendoor en een hoop gesnotter, at ze haar bordje bijna helemaal leeg!!! Onze kleine indo!!!
Na het eten natuurlijk eerst een ijsje gegeten en daarna de eendjes brood gegeven. En toen....toen moesten we nog 4 uur wachten.... Wat nu???? Dan maar shoppen, en wat bleek de winkels waren tot 23.30 open.....hahaha...dat kwam goed uit, ook stond er midden op het plein een DJ en verderop een band.
Maar eerst hebben we met zo'n toeristisch treintje rondje centro gedaan. Maar ja.....dat duurde ook niet zo lang...nu nog maar drie uur wachten!!! Dan maar naar de speeltuin, daar hebben de kids nog leuk gespeeld. Na nog wat dingetjes gekocht te hebben, zijn we ergens gaan zitten waar we goed zicht hadden op het vuurwerk. Jay vroeg om de vijf minuten of het al tijd was (komt het je bekend voor Tie???) en wilde de hele tijd op mijn horloge kijken. Eindelijk was het twaalf uur en begon het spektakel, het was heel mooi en de moeite waard. Alleen.....het duurde maar 15 minuten!!! Daarna maar snel naar "huis" en de kids in bed gestopt.

Vandaag stond Franciacorta outlet center op de agenda. Vorig jaar waren wij ook daar naar toe geweest en hadden toen leuk geshopt. (Tis zelf zo erg dat er een Italiaan aan mij vroeg of ik wist waar de Sketcher winkel lag...haha....)
Nu dus ook weer. Onze kleine Imelda Marcos is ook weer een paar schoenen rijker....en haar mama...grote Imelda Marcos, een paar laarzen (en het zijn geen UGGS!!)! Jay ook een paar mooie gympen en Paul gave...slippers!! Nog wat souveniertjes en knuffels voor de kids gekocht.
Bij de Mac wat gegeten en de kids hebben er nog in een speeltuin gespeeld. Toen was het weer tijd om terug te gaan..... Nu weten we hier al redelijk goed de weg.....brengt Truus ons in de war. Ze wilde ons steeds langs het Gardameer laten rijden, dat is volgens Truus de snelste en kortste route...jaja dat kan wel kloppen maar je kan er niet goed doorrijden...maar een rijbaan, veel dorpjes waar je door moet.... daar houdt Truus geen rekening mee! Nee wij wilden over de snelweg.... maar door Truus reden we dus effe verkeerd!!! Na een hoop gemopper toch de juiste weg gevonden.

Eindelijk weer "thuis" de Kinderen vlug naar bed gebracht want morgen moeten we vroeg op....we willen naar Movieland!!
Ciao!!