Op weg!!! - Reisverslag uit İçmeler, Turkije van Lia Agerbeek - WaarBenJij.nu Op weg!!! - Reisverslag uit İçmeler, Turkije van Lia Agerbeek - WaarBenJij.nu

Op weg!!!

Door: Lia

Blijf op de hoogte en volg Lia

05 Mei 2013 | Turkije, İçmeler

Omdat wij geen fatsoenlijke internet verbinding hadden, kon ik onze verslagen niet plaatsen.
Tuurlijk had ik ze, mijn ijverige ik, wel geschreven, zodat ik ze back home meteen kan plaatsen!!!
============================

Eindelijk zijn we op weg naar Turkije! Patrick kwam ons halen en bracht ons naar Schiphol. De kids waren er helemaal vol van dat ze gingen vliegen! We vertrokken nogal op tijd omdat Paul op de site van Onur air had gelezen dat je vanaf drie uur kon inchecken. (online was niet mogelijk). Rond half vier waren op Schiphol en konden we gaan inchecken!!! Bali 32….helemaal achteraan dus!! Er stond al een rij te wachten. Voordat we aan de beurt waren zag ik op een bord Ankara staan. Ik zei tegen Paul volgens mij staan we verkeerd. Ja dus….onze balie ging dus pas na vijven open. Dus of Paul had het verkeerd gelezen of het stond fout op de site!! De kids begonnen al te mopperen….lekker begin. Bij de koffie corner dan maar ijsjes en drinken besteld en onze tijd nuttig besteed met eten, drinken en spelletjes op de tablet! Rond vijven ging de balie open en hop als een kudde dieren gingen we met de stroom mee…. Wat me opviel tijdens het wachten is dat het personeel, de grondstewardessen hun werk wel heel leuk vinden……NIET DUS!!!!!! OMG….hun vriendelijk straalde er van af…..echt er kon geen lachje af. En hun tempo…..maar goed er kwam versterking aan…..heee dan schiet het beter op dachten wij…..ook weer niet waar dus!!! Mevrouw vond het net iets belangrijker om met haar collega’s te praten over what ever….. (Misschien moet ik ze de voordeel van de twijfel geven en er vanuit gaan dat ze het over werk hadden…..(niet wat ik had opgevangen))
Toen we eindelijk aan de beurt waren (natuurlijk bij die ene die zo gezellig had staan kletsen) werden we snel en toch heel vriendelijk geholpen. Koffers gedropt (60 kg voor met z’n vieren!! Begin het te leren) en hop door de douane!! Uhhh…jaa…gate G daar moesten we zijn dus naar de douane poort voor de G….wat denk je….weer helemaal terug!!! De kids weer mopperen…hahaha…..die wilden in het vliegtuig stappen en zoeffffff……de lucht in!!
Ondertussen was het alweer etenstijd!! Een lekker eettentje gevonden en rustig gegeten en gezeten. De kids keken ondertussen hun ogen uit. Vlak voor dat we naar de gate liepen eerst nog een starbucks voor mama!! Jaytje moest nog plassen dus nog effe een pitstop maken. Je had zijn gezicht moeten zien toen we op de wc aankwamen en zagen hoe allemaal oude turkse omaatjes hun voeten in de wasbak aan het wassen waren. Oh jee….dacht ik, als hij zijn mond maar houd!!!
Eindelijk was het tijd om te boarden…..alles op de lopende band en de controle. Wat vonden ze dat spannend. Door een poort lopen… zien hoe papa en mama werden gescand en gefouilleerd. En ja…toen dachten ze dat we eindelijk het vliegtuig in zouden gaan. Niet dus!!! Weer wachten….. En het was 4 mei dus dodenherdenking. Er werd om geroepen dat ze om 20.00 uur twee minuten stilte zouden houden. Na het in Jip en Janneke taal hebben uitgelegd waarom we dat doen, hebben Jay en Lara het goed gedaan!!! En ja…..daarna was het eindelijk tijd om in te stappen!!! Twee glunderende gezichtjes……
De vlucht verliep goed, alleen was het zo benauwd in het vliegtuig!! Paul en ik hadden na onze vlucht naar New York zo’n trauma opgelopen van de kou die we hadden geleden tijdens de vlucht, dat we nu behoorlijk ingepakt in het vliegtuig zaten!!! De kids vonden het maar heel even spannend en daarna was het voor hun de normaalste zaak van de wereld!!! Ze hebben ook wat geslapen, gelukkig want het was al behoorlijk laat. Tegen half een (’s-Nachts) kwamen we in Turkije aan. We dachten effe vlug door de douane te gaan en de koffers te pakken….niet dus….er stond een mega rij om een visum te kopen!!! Visum????? Dat was het reisbureau vergeten te zeggen…..klein detail toch!!! Hoppa 4 x 15,00 euro en het liefst cash!!! Gelukkig had ik dat nog net in mijn beurs. Eindelijk met een visum rijker door de douane en wachten op de koffers. Ik zag de bagage karretjes liggen en zei tegen Paul moet je die niet vast hebben??? Ja zei Paul, komt er meteen een manneke naar ons toe gelopen. Need car….. wij..Ja…. Dachten we effe oh wat behulpzaam van em….. j a mooi niet…..onze eerste scam city ervaring is binnen….of we 2 euro willen betalen. Weer wat geleerd…. Het duurde effe voordat we alle koffers hadden en toen moesten we nog onze transfer zoeken….. Buiten stonden allemaal kraampjes met reis organisaties…..tja ga maar zoeken in het donker…..d-reizen?????? Nergens te vinden. Dan maar vragen???? Niemand die mij begreep….opeens hoorde ik een vrouwke roepen…Floowtravel….. Heeeeee…..volgens mij stond dat op mijn voucher!! Ik naar dat vrouwke en ze zei meteen….Agerbeek???? JAAAAHAAAAA……dat zijn wij!!!! Hahahah…wij waren het een na laatste gezin waar ze op aan het wachten waren (een hele touringcar vol…oeps). Dat andere gezin was gisteren nog niet boven water…. Na een rit van ander half uur kwamen we dan eindelijk dood moe in ons hotel aan!!! Weer in de rij om in te checken…een hoop chagrijnige hollanders om ons heen. Nadat we waren ingecheckt werden we naar onze kamer gebracht. De piccolo maakte de deur open…keek naar binnen en keek ons toen aan. Four persons??? Uhh…jaaa…..gij kunt goed tellen!!!
Niks niet geen familie kamer maar een kamer van ongeveer 3 x 3 waar drie bedden instonden!!! Need you one more bed??? Ja hallooooooo….waar moet die staan dan??? In de badkamer??? Onze koffers konden niet eens naar binnen??? Meteen belde hij naar de receptie. Uhh jaa…. Foutje, morgen manager vragen zei die!! Tja het was ondertussen half zes in de ochtend en we wilden wel slapen!!! Prima we lossen het wel op. Vlug douchen en hop Lara een bedje, Paul een bed, en Jay en ik samen op een bedje!!! De volgende ochtend nog voor het ontbijt meteen naar de receptie en binnen een uur hadden we een familie kamer!!!! Zo dat was gelukkig geregeld. Paul en ik hadden al spijt dat we dit geboekt hadden. Maar het is allemaal goed afgelopen en zitten we nu goed. Tis geen chique hotel, beetje achterstallig onderhoud, maar het is schoon….
Na de lunch zijn we gaan zwemmen en kon onze relax vakantie eindelijk beginnen!!!

  • 13 Mei 2013 - 10:05

    Harke:

    Haha: als ik dat zo lees denk ik dat ik dit jaar eens niet op vakantie ga! Lekker ontspannen thuis blijven met alles bij de hand, geen uren wachten en in rijen staan en haasten. Heerlijk ontspannen!! ;-)

    H.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lia

Actief sinds 12 Juli 2008
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 52650

Voorgaande reizen:

30 Juli 2016 - 18 Augustus 2016

Thailand here we come!

03 Mei 2013 - 11 Mei 2013

Op zoek naar de zon!

08 Juli 2012 - 22 Juli 2012

Het was aan de Costa Dorada

06 Augustus 2011 - 20 Augustus 2011

Back 2 Riva!

01 Mei 2011 - 06 Mei 2011

Start spreading the news!!! New York here we come!

28 Augustus 2009 - 05 September 2009

Terug naar Riva del Garda

29 Augustus 2008 - 07 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: