De eerste dagen!! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Lia Agerbeek - WaarBenJij.nu De eerste dagen!! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Lia Agerbeek - WaarBenJij.nu

De eerste dagen!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lia

11 Juli 2012 | Spanje, Madrid

Hola,
Eindelijk heb ik tijd om een verslag te schrijven voor de thuisblijvers. Ook al hebben er veel ons kunnen volgen via facebook of twitter. Lang leve social media!!!
Maar goed afgelopen zondag zijn we in alle vroegte vertrokken richting de costa Dorada!!! Het was een pokke eind rijden dat wel. Vol goede moed, een auto volgeladen met van alles en nog wat (behalve de magnetron…die bleef thuis!!!!), gingen we dus op weg. Vijf uur in de ochtend was het. De Charlestonnekes kwamen langs ons en hop daar gingen we dan. De kids waren klaar wakker, ik hoopte dat ze meteen in slaap zouden vallen, maar nee hoor. Jay wilde de dvd speler al aan hebben en Lara wilde al ontbijten!!! Hallooooo…..tis pas 05.00u!!!! We waren Brabant nog niet uit of de regen kwam er met bakken uit!!!! Maar niks kon de pret drukken, wij gingen de zon wel zelf opzoeken. Jay viel gelukkig in slaap, dat was 1 tetter minder!!! Nu Lara nog. Maar nee hoor, die bleef wakker tot onze eerste stop ergens in Belgie!! Drie uur rijden hadden we er op zitten en begonnen aan ons ontbijt!!! Brrr…..wat was het koud daar……
Na een plasronde, en de benen gestrekt te hebben vervolgden we onze trip. Paul kon z’n verstand op 0 zetten en z’n cruise control aanzetten en Geer volgen. Zo gleden de kilometers voorbij…zeker aan mij, ik viel nog al vaak in slaap. Hahaha…… Dan schrok ik weer wakker. Een keer schrok ik wakker en zag ik een zwarte auto voor me rijden. Paniek!!!!! Paul…Geer is zijn dak koffer kwijt!!!!! Nee muts, er rijd een andere zwarte auto voor ons!!! Ga maar weer slapen…… Tja Paul had niet zoveel aan mij deze reis!!! De kids waren verder erg lief, hebben veel dvd’s gekeken en Jay heeft z’n i-podje met de cd van Miss Saigon helemaal grijs gedraaid. En maar mee zingen….”raak niet mijn zoon aan…lalalala”. Hij bleef maar zeggen dat ie z’n vriendinnekes miste van Saigon!!! Zo lief!!!
Eenmaal in Frankrijk aan gekomen moesten we de eerste keer tanken. Ook moesten we nog zo’n blaastest hebben, volgens de anwb zouden we die bij elk tankstation kunnen krijgen. Hahaha….moest je eerst een tankstation zien te vinden met een fransoos die engels spreekt!!! Wat een koekwauzen zeg. Non Non….da’s het enige wat ze kunnen blaten!!!! Dan maar mondje dicht ,tanken betalen en wegwezen!!!! Jill zei nog, je moet zeggen je suis un rock and roll star…whoaahaaa….. Dat hoef ik toch niet te zeggen, dat zien ze toch zo ook wel met mijn mega zonnebril op mijn neus!!!
Zo gingen de kilometers steeds meer voorbij…..en bij elke stop die we hadden werd het dus warmer….jaaahaaaa…daar doen we het dus voor…..!!!
Tegen half acht kwamen we in ons hotel in Avignon aan. En je raad het natuurlijk al, nu moesten we inchecken bij die koekerds die geen engels verstaan!!! Nou ons Geer kreeg het voor me kaar met dat bietje frans, engels en nederlands door elkaar!!!! Het vrouwke snapte maar niet dat we geboekt hadden voor twee gezinnen die elk uit vier personen bestaan….aiaiaai…..en ze was niet eens blond!!! Maar zoals ik al zei ons Geer kreeg het voor me kaar!!!! We kregen onze kamers nou ja zeg maar kamertjes!!!! De badkamer was zo groot als onze max z’n bench!!! Ach ja het was maar voor een nachtje. Vlug brachten we de spullen naar de kamer en gingen op zoek naar eten!!!! Gelukkig wilde de man van het hotel (sprak geen woord engels maar was zeer behulpzaam) ons naar een grilroom brengen, dit nadat hij merkte dat wij absoluut niet begrepen wat hij bedoelde met zijn uitleg over waar wij die grillroom konden vinden.
Na een lekkere maaltijd zijn we gaan slapen, we wilde de volgende ochtend weer vroeg vertrekken!! De volgende ochtend zaten we al om 8.00 uur aan het ontbijt, heerlijke croissants en stokbrood, jaja, dat kunnen die fransen dan weer wel!!! 09.00 zaten we weer in de auto op weg naar Spanje!!!!
De hele rit is verder goed gegaan, alleen de tol was belachelijk hoog!!!! Dat word voor ons minder shoppen in Spanje!!!! En ach ja…..heel zielig, ik moet het effe vermelden R.I.P lief klein musje!!!! Tja…moet ie maar hoger vliegen zei Paul!!!!!
Rond half vier kwamen we aan op de C…c..c.ccc…..camping!!!!! Nou het is gewoon een dorpje op zich. Inchecken ging snel en we werden door een security guard naar onze caravan gebracht!!!
Een heel leuk huisje met alles er op en er aan, alleen een bietje klein!!!! Paul dacht meteen, oh jee…..waar moet Lia al onze spullen laten????? Nou dat is me gelukt!!!! Paul haalde de auto leeg en ik vulde de kasten!!! Dat was lastig met twee kleuters die na het zien van de zwembaden alleen maar konden roepen wanneer gaan we nou zwemmen!!!!! Gelukkig kwamen Levy en Celine ze halen om te gaan zwemmen en konden Paul en ik de boel inruimen. Daarna zijn we wat te eten gaan zoeken. Bij een van de restaurantjes zijn we gaan zitten en hebben lekker Italiaans gegeten!! Lekker!!!!! Daarna ons mandje in en slapen!!! Het enige minpunt is alleen dat ze vergeten te zeggen zijn dat de spaanse NS voorbij onze caravan raast!!! Nou en hier hebben ze geen last van storingen etc…..ze komen geregeld langs!!!! Wel leuk voor Jay, die is gek op treinen!!
Vandaag hebben we wat boodschappen gedaan en lekker gezwommen. De kids zijn ook met de Charlestons naar het strand geweest zodat Paul en ik de boodschappen konden doen voor de bbq.
Na een heerlijke warme dag, dus lekker gegeten. Totdat we noodgedwongen naar binnen moesten omdat we zelf opgegeten werden door de muggen. Maar ja, het was toch al laat. Morgen moet ik heel vroeg op want we willen al heel vroeg naar de markt in Cambrils. Paul blijft met de kids hier en ik ga met Geer,Jill, Celine en Levy op pad.
Zo dit was het eerste verslag van onze trip naar Spanje. Het weer is lekker en ja…okay……ik zit op de camping La Torrre del Sol en het is hier fantastisch!!!! Hahaha
Adios

  • 11 Juli 2012 - 05:51

    Pa Tanamal.:

    Leuk Lia,jou verslag te lezen.Vooral het moment van de zwarte "KOFFER" van de Geer,de "MUS" en de "spoorlijn".hahahaha.Leuke foto"s trouwens ook.Blijf plezier hebben en groetjes daar.Een pakkert voor Lara&Jay.

  • 11 Juli 2012 - 08:30

    Harke:

    1e avond in Spanje en gelijk gaan eten bij de Italiaan! Haha: na zoveel jaar Italië is het natuurlijk lastig wennen, dat nieuwe vakantieland.

  • 11 Juli 2012 - 08:35

    Gien:

    Hai lieve familie (ook voor mijn broer en gezin natuurlijk)

    Leuk om de goede verhalen te horen. Ik kijk al uit naar meer foto's!!! ;-)
    Veel plezier met elkaar in het warme Zuiden.

    Veel liefs,
    Gien

  • 11 Juli 2012 - 17:04

    Thera:

    Leuk om zo jullie vakantie verhalen te volgen. K wacht geduldig op jullie volgende reisverslag en foto's. Heel veel plezier verder liefs van ons....

  • 11 Juli 2012 - 17:31

    AndRalph:

    Hoi lieverds, leuk om zo meegenomen te worden in jullie verhalen. We genietn mee vanaf hier. Blijf genieten, lekker eten maar vooral schrijven :-) xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Het was aan de Costa Dorada

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2012

Weer thuis!!!

20 Juli 2012

Salou!

18 Juli 2012

Cambrils part two!!

17 Juli 2012

Dagje aan de Costa!!

16 Juli 2012

De markt in Reus en Salou.
Lia

Actief sinds 12 Juli 2008
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 52514

Voorgaande reizen:

30 Juli 2016 - 18 Augustus 2016

Thailand here we come!

03 Mei 2013 - 11 Mei 2013

Op zoek naar de zon!

08 Juli 2012 - 22 Juli 2012

Het was aan de Costa Dorada

06 Augustus 2011 - 20 Augustus 2011

Back 2 Riva!

01 Mei 2011 - 06 Mei 2011

Start spreading the news!!! New York here we come!

28 Augustus 2009 - 05 September 2009

Terug naar Riva del Garda

29 Augustus 2008 - 07 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: