Barcelona!! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Lia Agerbeek - WaarBenJij.nu Barcelona!! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Lia Agerbeek - WaarBenJij.nu

Barcelona!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lia

14 Juli 2012 | Spanje, Madrid

Hola,
Attentie attentie!!!!! Wil iedereen die dit leest mij voortaan tegen houden als ik plannen heb om met de trein weg te gaan!!!!! Maakt niet uit waar naar toe. Reisje Eindhoven, of wat verder weg Amsterdam!!!! Voor mij geen trein reizen meer!!!!! Nou was ik er al geen fan van, altijd maar die vertragingen (je zou haast denken dat de indo’s de treinen regelen….) !!!
Maar goed, we gingen dus in alle vroegte met de trein naar Barcelona!!! Ruim op tijd stonden we op het perron van Cambrils. Kids helemaal blij dat we met de trein gingen. Wel voor de zekerheid een tas helemaal gevuld met snoep , drinken, nintendo’s en i-podjes. Het is toch zeker een uur reizen met de trein.
Ding dong!!!!!! Bladiebladieblaaaaaa……..vertraging 10 minuten!!!!! Lekker hoor, begint goed!! Gelukkig bleef het bij die 10 minuten. Eenmaal in de trein gauw een plaatsje zoeken, want het was al druk met zotte toeristen die allemaal naar Barcelona wilden. Jay en Lara zaten bij Jill en Celine en ik zat met Paul naast hun. Komt er na een paar haltes (het was inmiddels erg druk in de trein) een spaans echtpaar binnen, al wat op leeftijd!!!! Begint meteen tegen Jill te ratelen, boos te ratelen, zij wilde weten of we voor de kids wel betaald hadden, zo niet dan moesten ze maar op schoot, en ze bleef tieren. Zelfs haar man schaamde zich er voor en probeerde haar te kalmeren. Nou zijn wij heel netjes opgevoed en als ze netjes had gevraagd of ze mocht zitten , dan hadden we de kids wel op schoot genomen!!! Nu had ze dus echt vette pech door haar actie. Blijf maar mooi staan oude taart!!!!! Ze kan dan wel een spaans temperament hebben, ik ben van molukse afkomst!!!!!!!! En zo is het!!!!!!!
Het vrouwke dat tegen over me zat, trok ook al zo’n gezicht van maak je niet druk. Gekke oude vrouw…haha… maar ja een paar haltes verder stond ze wel op. En tatatataaaa…..mevrouw zuurpruim zat tegenover me!!!! De trein reis werd steeds leuker!!!
Maar goed, eenmaal in Barcelona aangekomen bleek het dat we kaartjes hadden gekocht voor een halte te vroeg. Dus maar gauw een plattegrond kopen en kijken hoe we op de Playa de Catalunya moesten komen. Na effe te stuntelen met de kaart waren we er uit, en liepen we er zo naar toe!!!
Het was bloedheet de kids begonnen al snel te zeuren om een ijsje!!! Op de Playa de Catalunya aangekomen kochten we eerst kaartjes voor de hop on hop off tour. Wij wilden naar L’aquarium Barcelona en de Charlestonnekes wilden naar het voetbal stadion. Het vrouwke van de kaartjes zei als je een dag ticket koopt kan je elke bus nemen en kan je overal naar toe!!! Nu moesten we naar de andere kant van het plein lopen om op te stappen. Dus wij met z’n allen die kant op. Staat er een hele lange rij om in te stappen, en dan bedoel ik een mega lange rij. Zo iets als van de efteling als je in droomvlucht wil!!! De kids gauw een ijsje gegeven zodat ze wat konden afkoelen. Paul zei dat ik maar toch even voor de zekerheid moest vragen of we hier wel goed zijn.. Nee dus, wij moesten naar de andere kant van het plein!!!!! De Charlestonnekes stonden wel goed. Dus met veel gemopper vd kinderen zijn we weer naar de andere kant gelopen. Tja moesten we nu de rode of de blauwe bussen hebben. Het vrouwke vd ticket verkoop zei dat het niet uitmaakte!!!!! NOT!!!!! Blauwe bussen moesten wij hebben. Uiteindelijk zaten we bovenin de bus en kon de tour beginnen. Mopper mopper mopper, de kids waren moe en hadden het warm. Maar na nog geen tien minuten lagen ze te slapen. Al met al heb ik weinig van Barcelona gezien, ja het Olympisch stadion!!! Bij de halte aangekomen waar we eruit moesten zagen we meteen de grote gele M!!!! JAaaaaahaaaa frietjes, riepen de kids. Tja die hadden wel honger na hun boterham van ’s-Ochtends 7 uur!!! Wij dus de pijltjes volgen, was niet erg logisch, maar we vonden het gelukkig snel. En wat kwam ik onderweg tegen!!!!!! Een Haagen dazs winkel!!!! IJSJE IJSJE IJSJE voor mama!!!!! Maar dan hebben we al twee ijsjes op mama. Maakt niet uit!!!! Mama wil haagen dazs!! Maar eerst de Mac Donald. Hongerig vielen we onze frietjes aan, en na ook een pitstop op de wc gingen we een ijsje halen!!!
Daarna gingen we eindelijk naar de Aquarium . En wat denk je….ook daar stond weer een mega rij!! Gelukkig ging dat snel en stonden we zo binnen. En toen gebeurde voor Jay ’n dramaatje. Hij liet zijn pas gekochte pokemon vallen in de binnentuin!!!! Tja drama op en top dus. Na hem beloofd te hebben dat ik na het bezichtigen iemand om hulp zou vragen, konden we weer verder. Het was heel mooi en leuk maar ook leerzaam voor de kids. We hebben veel Nemo’s en Dorrie’s gezien. Haaien, roggen…etc… Op een gegeven moment zaten Lara en ik te kijken naar hele grote vissen. We keken van boven zo de aquarium in. En ineens dook er zo’n grote zwarte vis om hoog, met van die dikke zoenlippen. Lara gillen, ikke gillen, daarna lagen we dubbel van het lachen om ons zelf!!! Even later stonden we samen voor een hele grote aquarium met heel veel soorten vissen. Oh kijk die, nee die, nee die mama…… en plof…daar kwam weer zo’n grote joekel van onder naar boven. Lara weer gillen en ik ook weer gillen…..en weer lachen…haha De kinderen hebben het leuk gehad en dat is toch het voornaamste. Maar ik moest natuurlijk nog iemand om hulp vragen. In het engels met een bietje spaans probeerde ik ze duidelijk te maken dat Jay z’n poppetje beneden in de tuin lag. Gelukkig begrepen ze me en wilden ze het popje wel halen. Tot zover Jay z’n “drama”!! Nu was het mama’s beurt, effe shoppen. Word ik door zo’n vrouwke geroepen. Hello….hello….yeah you…beautiful lady….haha…nu wist ik wel dat ze mij bedoelde (haha) maar ik deed net alsof ik niet wist dat ze mij bedoelde. Haha. Ze wilde een serumpje proberen voor mijn rimpels…rimpels hoezo rimpels…. Ik ging toch effe zitten en ze begon vol overgave te smeren en ondertussen te ratelen…en eindelijk mocht ik in de spiegel kijken….en …..ik zag verschil…..mijn vermoeide zakken onder mijn ogen waren bijna weg???? Was toch wel verrast. Today 50% discount,,,blablabla….jaja….maar Quanta costa!!! 80 euro’s!!! hallooooo!!!!!!! Bende gek geworden!!!!! Gelukkig was Paul effe niet in de buurt dus ik hem als smoes gebruiken, moet het eerst met mijn man bespreken blablabla…. Vrouwke snapte me en ik wilde net gaan, staat Paul achter me. En toen stortte ze zich op Paul. Ook hij moest zitten en kreeg een serumpje en zalfje. En ook bij hem zag je duidelijk verschil….. Nou je voelt em al…..enige euro’s lichter gingen we daar weg. He waar is Lara???? Die zat met haar neus geplakt tegen een etalage ruit met schoenen. Voordat we het wisten stond madam al binnen met een paar schoenen in haar handen. Binnen 10 minuten stonden we weer buiten met twee paar schoenen, een paar voor Lara en een paar voor….mama!!! Daarna maar vlug de bus gepakt terug naar de playa de Catalunya. We hadden besloten om eerder terug te gaan en smste dat naar Jill. Tijdens het terug lopen naar het station kon Lara niet meer. Met een huilende Lara in Paul zijn armen en een tetterende Jay op mijn schouders liepen we terug. Helemaal geen duidelijke borden waar je moet opstappen, tijden etc….dus ik maar weer vragen. Si si….dit is de trein naar Cambrils. Ja lekker dan, deuren waren al dicht en hop daar ging ie…… Gatver de ………grmmppftttt……en de volgende trein kwam pas een uur later!!!! Zo fijn, reizen met de trein!!!! Dan maar op het perron, nou ja het perron van Oisterwijk is nog groter, ergens op de grond zitten en wachten….wachten……wachten….. Ondertussen kwamen de Charlestonnekes ook aan, oververmoeid van het vele lopen inde hitte.
Ding dong…..bladiebladiebla…..vertraging!!!!!!! Dacht effe dat ik gek werd!!!!!! Uiteindelijk kwam dan toch nog de trein, en natuurlijk moest die hele meute toeristen ook weer terug. De trein zat tjok vol (en dan moet je weten dat alle treinen die ons voorbij reden allemaal dubbel dekkers waren die half leeg waren???!!!), gelukkig konden we een plaatsje vinden. En ik wilde gaan zitten……een zeik natte stoel!!!!!! De airco lekte!!!!!!! Ja ammehoela, ben gewoon gaan zitten met Jay op schoot!!! Dan maar een natte broek!!!! Gelukkig sliepen de kids vrijwel meteen en merkte ze niet veel van de reis. Iets na negen kwamen we weer in Cambrils aan, meer dan 12 uur zijn we op pad geweest!!! De Charlestonnekes gingen daar ergens eten, wij reden meteen terug naar de camping waar ik een pizza haalde. De kinderen en wij waren uitgehongerd. Ze waren doodmoe, maar wel heel enthousiast over de vissen, gelukkig maar!!!! Nu gaan we ook maar slapen en morgen doen we niks!!!!! Eerst uitslapen, daarna relaxen…beetje zwemmen……beetje hangen…beetje slapen…..
Barcelona….tja heb er niet zoveel van meegekregen……ga er wel nog een keertje naar toe met Paul, zonder kids!!!
Zo tis nog al een lang verslag geworden, maar ja de trein verhaal moest eruit!!!! Erover schrijven werkt ook therapeutisch…..hahahahaha……
Buenas noches!!

  • 24 Juli 2012 - 21:12

    Jill:

    hahaha lees nu jouw verslagen pas, acherm wat hebben we jullie aangedaan. Het was wel een heel avontuur en jammer dat Lara d'r beentjes pijn deden. Al met al geen succesverhaal voor jullie, wij vonden het heel vervelend voor jullie. Maar ach je moet het toch een keer meegemaakt hebben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Het was aan de Costa Dorada

Recente Reisverslagen:

21 Juli 2012

Weer thuis!!!

20 Juli 2012

Salou!

18 Juli 2012

Cambrils part two!!

17 Juli 2012

Dagje aan de Costa!!

16 Juli 2012

De markt in Reus en Salou.
Lia

Actief sinds 12 Juli 2008
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 52514

Voorgaande reizen:

30 Juli 2016 - 18 Augustus 2016

Thailand here we come!

03 Mei 2013 - 11 Mei 2013

Op zoek naar de zon!

08 Juli 2012 - 22 Juli 2012

Het was aan de Costa Dorada

06 Augustus 2011 - 20 Augustus 2011

Back 2 Riva!

01 Mei 2011 - 06 Mei 2011

Start spreading the news!!! New York here we come!

28 Augustus 2009 - 05 September 2009

Terug naar Riva del Garda

29 Augustus 2008 - 07 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: