Pattaya - Reisverslag uit Jomtien, Thailand van Lia Agerbeek - WaarBenJij.nu Pattaya - Reisverslag uit Jomtien, Thailand van Lia Agerbeek - WaarBenJij.nu

Pattaya

Door: Lia

Blijf op de hoogte en volg Lia

05 Augustus 2016 | Thailand, Jomtien

Vandaag zijn we naar Pattaya geweest met de taxi.Paul heeft een app gevonden GRAB (soort UBER) en dat werkt uitstekend! Een dagje pre shoppen in een van de malls, de Central Festival en Mike Shopping mall.
Heel vervelend zoveel winkeltjes en eettentjes bij elkaar!
Dan ook nog een grote Marioworld (games) waar de kids zich kunnen vermaken, dus voor elk wat wils.
Jay en Lara wilde als eerste naar een speelgoed winkel natuurlijk. Gelukkig zat die pas op de vierde verdieping en we hadden gezegd dat wel elke verdieping rond zouden lopen dus......
Na een diepe zucht van beide apies, en met als zoenoffer (omkoperij) een ijsje en een slushpuppie gingen we de eerste verdieping rond.
Veel beauty salons, veel elektronica zaakjes, veel kraampjes met snuisterijen en veel heel veel sushirestaurantjes....
We hebben onze ogen uit gekeken en we weten waar we nu terug naar toe moeten gaan.
Voor de lunch werd het helaas geen sushi maar Italiaans!! Ook lekker na een week rijst rijst en rijst!

Na de lunch zijn we een stukje over de boulevard gelopen.
Tja dan kan je verwachten dat ze van alles aan je proberen te verkopen.
Zo liep er een man met allemaal zonnebrillen. Hij wees naar Paul zn zonnebril. How much?? How much? Ik zei tegen Paul, zeg maar tegen hem voor zoveel mag je hem hebben!! hahaha..... hij wilde natuurlijk zeggen dat zijn brilletjes veel goedkoper waren. Nou wij trappen er niet in!!

Daarna zijn we naar Mike shopping mall geweest en daar heeft Lara een rugtas portemonnee gekocht en Jay ijsje nummer twee.
Lara wilde een ijsje van de McDonald dus gingen we terug naar Central Festival. Alleen werd het ijsje een frietje want ze had weer honger. Dan maar gelijk voor Paul een mega cola en voor Jay....ijsje nummer 3!!

De "kelder" van Central Festival hadden we nog niet gehad. Daar zaten meer de kraampjes met de fake spullen en ook hier werd er van alles aangesmeerd. Maar oh oh wat waren wij sterk!!
In een snuisterijen winkeltje hebben we wel de eerste souvenirs gekocht. Van die lekkere foute souvenirs die mooi tussen al onze andere kitsch souvenirs kunnen staan, van onze andere vakanties.

Daarna weer een taxi besteld met GRAB en hop terug. Onderweg zag ik bij een van de stalletjes een hele berg durian liggen. Dus ik riep tegen Paul he kijk....Durian!!! De taxi chauffeur trapt op zn rem....oh you like Durian, you wanna buy?? Ikke.....NO...gogogogogo....

Toen de boodschapjes gedaan en bij een klein restaurantje eten gehaald. (ERG LEKKER!!!)

Vanavond vroeg naar bed want morgen worden we al om 8.00 uur opgehaald want we gaan naar de Sriracha Tiger zoo.

Sa wa dii Kha

• 05 Augustus 2016 - 20:40

Chris:

Als ik niet naar de berg kan, komt de berg naar mij. In Lara's nieuwe rugzak. DUUUUUURRRRIIIAAAAANNNNN!!!!!!!!