Jungle book! - Reisverslag uit Jomtien, Thailand van Lia Agerbeek - WaarBenJij.nu Jungle book! - Reisverslag uit Jomtien, Thailand van Lia Agerbeek - WaarBenJij.nu

Jungle book!

Door: Lia

Blijf op de hoogte en volg Lia

15 Augustus 2016 | Thailand, Jomtien

Nog twee dagen en dan gaan we terug naar huis. Hopelijk is het dan lekker weer anders krijgen wij het nog koud!! Brrr......
Maar dat is dus pas over twee dagen, nu nog even genieten van de warmte.
Nu ik dit schrijf is het zeven uur 's-avonds en zijn Jay en Lara nog even aan het zwemmen!

Afgelopen vrijdag hebben we weer een relax dagje gehouden, hadden we nodig na het fietsen met Co!!! :-)
Zaterdag's hadden we 's-middags niet zoveel gedaan en voor het eten zijn we naar Pattaya geweest om daarna te shoppen voor souvenirs.
Dit was de eerste keer dat we daar in de avond waren en je merkte duidelijk verschil.
Ook al is het overdag er erg druk, 's-avonds leeft het pas.
Je kijkt er je ogen uit natuurlijk!
Alle barretjes vol met blanke mannen, en om het netjes te zeggen, op leeftijd, met jonge Thaise dames aan hun zijde.
Als het tenminste geen ladyboys zijn.

We hebben eerst in de grote mall, Central, gegeten en daarna zijn we gaan shoppen. En natuurlijk moet je hier afdingen.....iets waar Paul en ik niet zo goed in zijn. We hebben wel gemerkt dat als je twijfelt ze ook al in prijs zakken, dus spelen wij het twijfelende koppel. Ook het zien van de kids wil soms wat bathjes schelen.

Tuurlijk hebben we ook Pokemons gevangen (hebben we in Bangkok ook gedaan. In de grote mall stikte het van de Pokemons). Je ziet hier een hele hoop volwassenen Pokemon Go spelen. Ze zitten op een rij, voor het winkelcentrum dus tja......dan wil Jay ook Pokemons vangen.

Bij Mike's mall hebben Lara en ik gympen gescoord, altijd leuk!!
Die hadden we namelijk nog niet genoeg.......

Deze keer zijn we van de andere kant uit de mall gegaan en kwamen zo op een klein marktje uit. Heel gezellig. Via de andere weg terug gelopen naar Central en wat zagen we toen......Pattaya Night Bazar!!!! Woehoeeeeee......nog veel meer kraampjes......
Nog wat hebbedingetjes gekocht voor het thuis front en toen weer op weg naar Jomtien.

Zondags lekker uitgeslapen en heb ik me weer laten masseren.
Dit keer was het een wat oudere dame, de eigenaresse van de salon.
You want oil massage??
Nou ik heb het geweten hoor. Ze is dan wel ouder dan de dame die mij vorige keer had gemasseerd maar zij was veel sterker en masseerde veel krachtiger. Tijdens het masseren van mijn rug voelde ik de knopen zitten.....en telkens als zij er een voelde hoorde ik haar lachen....aiaiai...no good he!! No good....zei ze dan.
Tja dat wist ik ook wel.
Het was wel weer lekker, een uur relaxen (okay deze keer iets minder relax....iets pijnlijker).....morgen maak ik nog een afspraak voor woensdagochtend!! Kan ik relax het vliegtuig in.
Moet er hier nu gebruik van maken want waar in Nederland kan je je zo laten masseren voor nog geen 10 euro per uur?
's-Avonds hebben we met mijn schoonouders in Pattaya heerlijk gegeten.

Vandaag zijn we naar Pattaya Elephant village geweest.
We hebben een tour gedaan door de "jungle" op een Olifant.
Eerst hebben we een olifant bananen gevoerd. De kids vonden het in het begin eng, ze zijn ook zo groot! Ik niet...ik was banger van de hanen die achter me stonden!!! Tja ik moet niks van gevogelte hebben, alleen gebraden of gebakken op mijn bord!!!! :-)
Daarna op de olifant klimmen en de tour kan beginnen.
Jemig wat was dat hoog. Maar ook weer heel bijzonder. Ik zat met Lara op Moolai een hele grote dame van 40 jaar!
Tijdens de rit bleef Lara Moolai aaien.
Paul en Jay reden voor ons.
Een stukje van de tour ging dwars door struiken en bomen. Lara en ik waren banger voor al die vieze vliegende beestjes dan van dat grote beest waar we op zaten.
Stadsmeisjes!!!
Ook gingen we een stukkie door het water....oh oh...als Jumbo ons maar niet nat maakt!!
Na een half uurtje (lang genoeg) waren we weer bij het begin en draaide de berijder van Moolai zich om.....madam...tip please.....
Oh jee.....dacht ik....probeert ie me nu geld af handig te maken...is dat normaal.....zou Paul die vraag ook krijgen???
Ik had alleen maar 20 bath in mijn portemonnee en gaf het aan de beste man. Waarschijnlijk vond ie het te weinig, maar ja....jammer dan. Paul riep vanaf de opstap plaats al....ze verwachten een tip!!
Jajaja....heb ik al gegeven.

Tijdens onze tour werden we gevolgd door een vrouwtje op een scooter met een camera in d'r hand. Wij hadden al wel door dat alles (vanaf binnenkomst) werd gefilmd en dat we op het eind de dvd konden kopen.

En ja hoor na de tour kwam ze aan. Tv aan en hop daar waren we dan....op tv!
Tuurlijk zag het er allemaal leuk en mooi uit.
How much??? 1000 bath!
Nou vooruit dan maar, zijn wel hele mooie beelden en dus een mooie herinnering voor later!

De taxi chauffeur die ons had gebracht had gezegd dat hij op ons zou wachten. No matter how long.....1 hour two hours....is okay I wait!!
En inderdaad hij was er nog.
We lieten ons bij Tesco Lotus afzetten waar we lekker hebben geluncht en nog wat souvenirs hebben gekocht.

Kids hebben gezwommen en 's-avonds hebben we eten gehaald bij Baan Chim Doo. Een klein restaurantje om de hoek waar je ook kan afhalen.
Heerlijke gerechten!!!

Morgen gaan we vast een beetje inpakken en zwemmen, 's-avonds willen we in Pattaya eten en de laatste souvenirs halen.

Woensdag inpakken, opruimen en misschien nog de laatste versnaperingen kopen voor onderweg en thuis. Lara is helemaal weg van een bamisoep (hebben we in Nederland niet...hahahaha)en daar gaan dus twee grote pakken van mee)
's-avonds voor het laatst bij mijn schoonouders eten en om half acht gaan we weer richting het vliegveld!

Ik weet niet of ik van hier nog een verslag schrijf......maar er komt nog een laatste verslag!!

Sa wa dii kha!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Jomtien

Thailand here we come!

Bijna 9 jaar getrouwd en dan eindelijk op huwelijksreis!!!

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2016

Weer thuis!

15 Augustus 2016

Jungle book!

12 Augustus 2016

Bangkok!

08 Augustus 2016

Lekker eten!

06 Augustus 2016

Sriracha Tiger zoo
Lia

Actief sinds 12 Juli 2008
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 52379

Voorgaande reizen:

30 Juli 2016 - 18 Augustus 2016

Thailand here we come!

03 Mei 2013 - 11 Mei 2013

Op zoek naar de zon!

08 Juli 2012 - 22 Juli 2012

Het was aan de Costa Dorada

06 Augustus 2011 - 20 Augustus 2011

Back 2 Riva!

01 Mei 2011 - 06 Mei 2011

Start spreading the news!!! New York here we come!

28 Augustus 2009 - 05 September 2009

Terug naar Riva del Garda

29 Augustus 2008 - 07 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: